השר אלקין מגיב לצרפתים: "למרות הלחצים – נמשיך להתעקש"

דוד לזר No Comments on השר אלקין מגיב לצרפתים: "למרות הלחצים – נמשיך להתעקש"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (ראשון) הגיב שר העלייה והקליטה, השר לירושלים זאב אלקין לאיומי שר החוץ הצרפתי לורן פביוס שאמר אמש כי אם לא ייפתר המבוי הסתום בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ארצו תכיר בקרוב במדינה פלסטינית, "כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם יש עלינו את החובה לפעול למען פתרון שתי המדינות".

לדברי אלקין ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', "המגמה הצרפתית בממשלה הזו היא לא חדשה, והיא נמשכת כבר תקופה ארוכה,  הקו הוא פרו פלסטיני, ואני לא מופתע בכלל מהדברים שאמר אמש שר החוץ הצרפתי", אמר אלקין והוסיף כי "דווקא בסוגייה האיראנית הם היו הכי קרובים אלינו".

איך אתה מסביר שלמרות כל מה שצרפת חוותה בשנה האחרונה היא עדיין מאיימת עלינו ככה?, "שוב, אני לא מופתע מזה, אירופה מזמן איבדה את חוש ההבחנה מול הטרור הרדיקאלי ולכן ככה הם מביטים על מה שקורה כאן. מדינת ישראל מתמרנת כבר תקופה ארוכה בתנאים לא פשוטים ובסופו של דבר אנחנו מצליחים בזה לא רע, למרות שזה לא פשוט, נמשיך להתעקש למרות הלחצים של מי שזה לא יהיה, כי ממשלת ישראל אחראית לביטחון תושביה, עם כל הכבוד לממשלת צרפת".

אלקין תקף את הסכם אוסלו ואמר כי "זה ברור שהלכנו לוויתורים לפלסטינים ורק ניזוקנו, הרי בהסכם אסלו הצלנו את ערפאת מחרם וגלות, הבאנו אותו וחבריו לכאן, והנה תוך שנים ספורות מצאנו את עצמינו בגל פיגועים קשה ביותר, ומצד שני הלחצים מהעולם רק גדלו".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות